Nejčastěji poptávaným benefitem je flexibilní pracovní doba a home office.

Personalisté se shodují, že nejvíce se se studenty rozchází ohledně finančního ohodnocení. 4 z 5 z oslovených recruiterů si myslí, že studenti nemají střízlivá očekávání ohledně výše nástupního platu. „Někdy z životopisu působí, že toho absolvent umí mnohem více, než se nakonec ukáže,“ poukazuje na jeden z problémů Karolína Kozderková z České pojišťovny. Ideální je proto předcházet rozdílným finančním očekáváním už během náboru a vyrovnat případné rozdíly například nevšedními benefity.

Na stejné vlně mnohdy nejsou studenti a personalisté ani v rychlosti kariérního postupu. Podle Jany Volkové z Europ Assistance připadá některým studentům rok na jedné pozici příliš stereotypní. To ale nemusí platit pro všechny nováčky. „Absolventi často využijí možnosti projít si firmou od začátku. Mají šanci vypracovat se a růst v rámci útvaru či společnosti,“ popisuje svou zkušenost Štěpánka Pečená z ČSOB. Personalisté u kandidátů vítají zdravé ambice, které pohání člověka k lepšímu výkonu.

Nejčastěji poptávaným benefitem je flexibilní pracovní doba a home office, na čemž se shodnou personalisté i absolventi. Podle Martina Bacílka z DB Schenker se na možnost pracovat z domova zeptá na pohovoru drtivá většina uchazečů. Obě strany také vítají změny a nové nápady a jejich rychlé prosazování v rámci firmy. „Čerstvý vhled kolegů, kteří zatím nejsou zatížení pracovní zkušeností, jsou pro nás jedinečné a umožňují nám posouvat se dál,“ dodává Iva Urbanová z innogy. Pro firmy jsou tyto postřehy „zvenčí“ cennou zpětnou vazbou a podnětem ke zlepšení. Jak studenti, tak firmy také kladou důraz na to, aby náplň práce dávala smysl.