Vývoj technologií v oblasti monitoringu spotřeby tepla jde rychle kupředu. Dálkové odečty tepla a stále častěji i vody se už stávají samozřejmostí. Je možné i v této oblasti ještě něco vylepšovat?

Možnost průběžně sledovat spotřebu tepla, vody a případně i dalších médií se dnes v rámci dalších smart technologií stává nedílnou součástí moderního bydlení. Na trhu se můžete setkat s různými technologiemi odečtů tepla.  Ve vývojových pracovištích firmy ista v Německu je na nové technologie kladen silný důraz. Díky tomu mohou naše řešení dálkových odečtů vlastníkům bytových domů oproti konkurenci nabídnout řadu výhod.  Naše sběrnice dat jsou vybaveny chytrou technologií, a proto umožňují oboustrannou komunikaci. To znamená, že umí přebírat a dále přeposílat data i ze vzdálenějších zdrojů. Na rozdíl od konkurenčních řešení na jeden bytový dům proto zpravidla postačuje instalace jediné, maximálně dvou sběrnic dat. Jsou napájeny bateriově s výdrží jedné baterie až 10 let, takže není potřeba ani napojení na elektřinu.

Možnost on-line sledování spotřeby poskytuje cenná data v průběhu celého fakturačního období

Zásadní předností je také výhoda průběžného sledování spotřeby přes webový portál. Možnost on-line sledování spotřeby poskytuje cenná data v průběhu celého fakturačního období. To vede uživatele bytů k většímu zájmu o spotřebu, a především o snížení výdajů. Výhodou je možnost zpětného dohledání spotřeby, což oceníte například při stěhování v průběhu topné sezóny.
 

V rámci komplexního přístupu v dohledu nad spotřebou tepla nově nabízíte i službu Moje kotelna. Jak funguje, a především co nám přinese za výhody?

Jednotlivec může sebelépe upravovat své chování, když zdroj tepla a jeho efektivita nebude na odpovídající úrovni. Na tuto důležitou podmínku reaguje naše nová služba Moje kotelna. Je určena pro bytové domy s vlastní kotelnou a představuje zcela ojedinělé řešení jak na českém, tak i slovenském trhu.

Jednotlivec může sebelépe upravovat své chování, když zdroj tepla a jeho efektivita nebude na odpovídající úrovni.

Podstatou je komplexní monitoring účinnosti kotelny. Velkou výhodou je, že se nejedná o jednorázovou akci, ale díky on-line přenosům dat jsou hodnoty sledovány průběžně. Tím služba Moje kotelna reaguje i na právo uživatele bytu být informován, jak kvalitně se v domě hospodaří s teplem, které si on platí. Údaje o provozu kotelny jsou průběžně vyhodnocovány. Pro tuto službu je připraven webový portál www.mojekotelna24.cz, kde je možné hodnoty sledovat. Výhodou je, že je aplikace Moje kotelna rychle nainstalovaná, není třeba žádných stavebních prací, ani schvalovacích procesů. Data z provozu kotle lze začít sledovat na webovém rozhraní okamžitě. Pilotní projekty nám ukazují, že je možné díky hlídání efektivity provozu kotelny dosahovat výrazných úspor. Přínosem je i delší životnost kotle s menším počtem servisních zásahů.
 

Hlídat spotřebu umí i vaše další novinka letošního roku - Detekce úniku vody. Můžete již nyní zhodnotit, jaký je o ni zájem?

Služba Detekce úniku vody zaplnila mezeru mezi službami na českém a slovenském trhu. Díky ní můžete velmi snadno odhalit kapající kohoutek nebo protékající toaletu, které vás při ročním vyúčtování mohou připravit i o tisíce korun zbytečných výdajů za nechtěnou spotřebu vody. Nárůst zájmu o službu potvrzuje naše předpoklady a odpovídá zkušenostem z jiných zemí, které tuto službu poskytují už delší dobu.
 

Rozúčtování a úspory tepla a vody jsou složitá disciplína s řadou moderních technologií. Jsme v této oblasti už dostatečně vzdělaní a umíme využívat všech dostupných možností, které by nám pomohly ušetřit a zpříjemnit bydlení?

Pobočky společnosti ista jsou ve 23 zemích po celém světě, což přináší obrovské množství praktických zkušeností. Doplníme-li tuto praxi již zmiňovaným vývojovým centrem, má společnost ista všechny předpoklady, aby se z rozúčtovací společnosti pro vlastníky bytových domů stala komplexním partnerem pro efektivní řešení spotřeby tepla a vody. Začínáme od dodávky a montáže vodoměrů, měřičů tepla a poměrových měřičů tepla, zajišťujeme rozúčtovávání a nabízíme služby hlídající efektivitu spotřeby tepla a vody. K dispozici jsou i servisní služby. Nově nás mohou naši klienti kontaktovat i přes Centrum péče o zákazníka, kde od našich specialistů získají odpovědi na dotazy ohledně rozúčtování, spotřeby tepla a vody, související legislativy a podobně.

Mnoho užitečných informací se mohou dozvědět také na seminářích.

Mnoho užitečných informací se mohou dozvědět také na seminářích. Letos na podzim se naši specialisté věnovali především ochraně osobních údajů, monitoringu spotřeby tepla, možnostem úspor ve spotřebě vody a efektivitě domovních kotelen. Na každém semináři je pochopitelně i prostor pro diskusi a dotazy. V jarních měsících nás čekají další a opět budou zaměřeny na aktuální témata. Termíny a místa jsou uváděny na našich stránkách www.ista.com/cz. Semináře navštěvují nejenom statutární zástupci SVJ a další majitelé a správci budov, ale kontaktují nás i běžní vlastníci bytů. Jsou to především oni, kdo mohou výrazně ovlivnit svou spotřebu tepla a vody.  Od nás získají řadu tipů, jak jednoduchou změnou chování platit za teplo a vodu méně, a přitom užívat všech výhod komfortního bydlení.